Jhnnsclvn's blog

Fraud, forgery, nepotism, abuse at a Hungarian University

András Szabó, the hang-dog (A lesből hátbatámadó Szabó András)

Posted by jhnnsclvn - január 22, 2010

Az alábbi írás Eötvös kollégistától hozzászólásként érkezett a Public enquiry 2-ra (https://jhnnsclvn.wordpress.com/2010/01/19/public-enquiry-2-veto-and-revenge-nyilvanos-nyomozas-2-veto-es-valasz/) – a szerk.

Szerző: Eötvös kollégista

Elöljáróban mindjárt megmondom, hogy nem én vagyok az Eötvös kollégista,hanem még a szüleim voltak anno. Ennek majd a későbbiekben lesz jelentősége.

Megdöbbentőnek találom azt a módszert, amit ebben az áprili 6-i jkv-ben olvasunk, és amit Szabó András – ahogy olvasom a Református Életben – már vagy 15 éve meglehetős sikerrel újra meg újra alkalmaz. A gyanútlan távollévőt távollétében megfúrja. Elhíreszteli róla, hogy ilyen meg olyan, az illető azt sem tudja, mivel vádolják, és már el is ítélik. Ez a jegyzőkönyv számomra megvilágosodás volt. Mindig is tudtam, hogy a “Csöndes tisztogatás”, ahogy megjelent a Református Életben, aztán a betiltott blogon, igaz (újra olvasható itt: http://karolisbotrany.blogspot.com/2009/10/csondes-tisztogatasok.html – a szerk.), de ez az április 6-i jegyzőkönyv a kézzelfogható bizonyíték. Szabó előterjeszt. Aki ellen, az természetesen nincs ott. A jelenlétében aligha merne. Feláll és elsorolja a vádjait. És senkit nem zavar, hogy a megvádolt nem válaszolhat. Rábólintanak a vádakra. Különösen, ha az előterjesztő a dékán. Mernének is tiltakozni. És a puszta rágalmakra kimondják a halálos ítéletet. Ezért olvashatjuk a MAB-határozatban a MAB-honlapon és ezen a blogon, hogy így ne. Soha, sehol, semmikor. Ha már kivégzés, ne ilyen szabósan. Legalább a stílusra ügyeljetek. Biztos sok rosszat el lehet mondani arról, akit ti Menynek neveztek, de az, ami ebben a jegyzőkönyvben van, nem az ő műve. Ez a hamisítatlan Szabó András. A kis paplanaláfingó.

A kisstílű, sunyi, büdös alattomos gazember.

Szabó Andrásról már előbb hallottam, mint ahogy ti itt blogolni kezdtetek róla. A szüleim kb. abban az időben voltak kollégisták, amikor ő. Teljesen meg voltak döbbenve, amikor megtudták, hogy dékán lett. Mindig jelentéktelennek látták, de nem olyannak, aki meghúzza magát jelentéktelensége tudatában, hanem betegesen irigynek, féltékenynek, rosszindulatúnak és főleg sunyinak, aki folyton azon töri a fejét, hogy tegye el láb alól a riválisait. Mert hogy a többiek okosabbak és tehetségesek nála, azt mindig is tudta, ette őt a sárga irigység. Általában erre indult be mint fúrógép. Ezt az egyet már akkor is ügyesen csinálta. Már a koleszban is sok áldozata volt. Kirúgták őket, koholt vádak alapján, és sose tudták meg, ki vádolta be őket. Elkullogtak, mint a megvert kutyák, még ők szégyellték magukat. Nem azért, mert elkövettek valami súlyosat, hanem hogy így elbántak velük. Személytelenül. Nem volt megfogható ellenség. Felszívódott. És nem értették, honnan jött ez a csapás. Mint derült égből a villám.

A szüleim szerencsére már akkor jó barátságban voltak egymással, összetartottak, voltak barátaik, meg tudták védeni magukat. Mert őket is megrágalmazta Szabó. De nem ám nyíltan, hanem folyosói suttogással kezdte róluk terjeszteni, hogy nem is jár nekik a kolesz, hogy nem is abba a szociális kategóriába tartoznak. Hogy a szüleik kulákok, burzsujok stb. Nem jár nekik szociális segély, az olyan igazi szegények elől csalják el az állami támogatást, mint ő, el kellene mondani a kisztitkárnak, meg a kolesz vezetőinek, hogy rúgják ki őket. Szüleim szerencsére utána tudtak járni, honnan jön a pletyka. Elkapták a kis sunyi Szabót, a dióira léptek, hogy mért terjeszt róluk hazugságokat. (Nem attól lett impotens, már azelőtt is az volt.) És mi volt a válasza? Olyan igazi szabós: „Neménvótam”, „fogalmam sincs, én is úgy hallottam” stb. De a barátaik egyértelműen beazonosították a forrást. A szüleim otthon csak úgy emlegették, hogy a paplanaláfingó. Aki alattomban ügyködik.

A módszer már akkor is ugyanaz volt, mint amivel megfúrta itt a dékánokat, rektorokat, rektorjelülteket ahogy olvasom, és egyáltalán mindenkit, aki egy fejjel magasabb nála és ezért az útjában volt. Amikor a szüleim olvasták a Református Életet, úgy érezték, ütött az igazság órája. Végre megkapja ez a gyáva, sunyi kis rágalmazó, amit érdemel. De korai volt az öröm. Szabó András még mindig dékán, és az áldozatok még mindig áldozatok. És a módszer még mindig ugyanaz: az áldozat rágalmazása a távollétében, hogy ne tudjon védekezni, ne tudjon válaszolni.

Mire várnak még az illetékesek? Hogy megszólaljon a lelkiismerete?

Lelkiismerete csak embernek van, nem ilyen aljas kis patkánynak.

.

9 hozzászólás to “András Szabó, the hang-dog (A lesből hátbatámadó Szabó András)”

  1. Kedves Eötvös Kollégista!
    Eltekintve a jelzős szerkezetektől amiket írtál, mint “aljas kis patkány”, “kisstílű, sunyi, büdös alattomos gazember”, “kis paplanaláfingó”, amelyek csúnyák és embertelenek – érthető a felháborodásod és amit írni akarsz.

    Én is elég régóta ismerem (bár jópár éve nem találkoztunk, és ha találkoznánk, akkor sem lenne már mondanivalónk egymás számára), a jelzős szerkezeteken túl – ismeretlenül – mindenben egyet is értek veled.

    Kiegészítem azt a képet, pontosabban alátámasztom azzal, hogy én is egy vagyok a sok közül. Vagyis sok-sok éve áldozatául estem Szabónak. Nem mintha olyan fortélyos ember volna, hanem mert annyira jellemtelen, aljas és embertelen (!). Nem akkor derült ki a kirugatásom háttere amikor megtörtént, hanem évekkel később egy közös kollégánk mondta el borozgatás közben, hogy mi is történt. Azt is megtudtam, hogy mit terjesztett el rólam. Egy olyan dolgot, ami ellen védekezni sem lehet, mert annyira aljas szándékú. Egy kolléga sem jött oda megkérdezni, hogy igaz-e, tényleg úgy van-e, mert annyira kellemetlen rágalmat eszelt ki Szabó Andris. És ha tudtam volna azt amivel minden szó nélkül eltávoltítottak, akkor sem lehetett volna ez ellen védekezni, mert még rosszabb lett volna a helyzetem és teljesen lejáratódtam volna. Persze így is ez történt. ÉS ahogy írod, még én szégyenkeztem akkor.

    Ma már nem érdekel, nem bánt, mert megemésztettem, de olvasom az írásaitokat és annyira találva éreztem magamat abban amit leítál, hogy nem akartam csöndben maradni, hanem megerősítelek téged: ő egy tényleg nagyon aljas ember, de ezen felül aki ilyenre – ezek szerint sorozatban képes – beteg lelekű is. Mentálisan egyértelműen nem ép, személyiségzavaros és betegesen rosszindulatú.

    Ha szembe jönne velem az utcán, mindenféleképpen köszönnék (mégha ő nem is…), de nem állnék le, hanem tovább mennék. Mint ahogy tovább is mentem, tovább is léptem rajta, pedig jóban voltunk sok-sok éven keresztül (legalábbis én azt hittem). Megbocsátottam neki, mert egy lelkileg beteg ember, de nem kívánom teljesen elfelejtenei, hogy mekkora – évekig kiható – kárt okozott számomra.

    • Eötvös kollégista said

      Igazad van, azok a jelzők, amiket használtam tényleg nagyon csúnyák és embertelenek. Mentségül hozom fel, hogy nem posztnak szántam, hanem hozzászólásnak. Nem tudom, hogy a blog gazdái mért vitték fel posztként. Talán azért, mert Szabó András lényegi tulajdonságait konkrét példán mutattam be – a saját szüleimén. Tőlük tudom, hogy a koleszban közutálatnak örvendett. Az ilyen rosszabb, mint egy besúgó. Ő is besúg, de sokkal gyávábban és eljasabbul, mert nem ő megy oda feljelenteni, hanem elhinti a rágalmakat úgy, hogy az illetékesek fülébe jusson és meglegyen a következménye. Ő pedig csodálkozik: igen, ő is hallott valamit, de hogy az egész tőle indul, arra vagy nem jönnek rá, vagy túl későn, ahogy írod. A besúgót be lehet azonosítani – őt nem.Igen, pontosan úgy működik, ahogy leírtad. Ezért nem is vonom vissza a jelzőimet. Mert a másik mentségem, hogy a jelzők méltók Szabó Andráshoz: ő is csúnya és embertelen.

  2. Amico said

    Nekem Szabó András állítólag a barátom volt. Ezt legalábbis ő hangoztatta, és úgy tett, mintha sokat köszönhetnék neki. Évekig tanítottam a református egyetemen, szerinte az ő jóvoltából. Ezt el is hittem neki. Azt is, hogy megvédett az ellenségeimtő,, úgymint Raffay, Kovács Eszter, Takaró stb., akikről nem tudtam, hogy az ellenségeim, de hálás voltam SzA-nak a védelemért, és azért, hogy taníthatok. Csak az volt kellemetlen, hogy a hallgatók inkább hozzám jártak, az ő óráiról menekültek, nem tartották elég érdekesnek. Ez egy kicsit kellemetlen volt. Féltem, hogy megorrol rám. De látszólag nem zavarta, nem mutatott semmi neheztelést. Aztán egyszer csak fordult a kocka, “ellenségeimet” laváltották, és a “barátom” egyre magasabb pozícióba került, eleinte a két Feri, Szűcs és Kulin jóvoltából. Ahogy hatalomra jutott, én kikerültem az egyetemről. Amíg az ellenségeim uralkodtak, ez nem történt meg. Amint a barátom került hatalomra, az utcán találtam magam. Próbáltam rákérdezni, azt mondta, pénzügyi okokból. Ezek az okok korábban is fennálltak. Sőt, ezek permanensen fennálltak. És ha pénzügyi nehézségek vannak, hogy fizethetnek olyan embereket látszatmunkára, mint Kun Miklós és Kovács Árpád? És hogy válhat fölöslegessé olyan oktató, aki protestáns, maga is lelkészcsaládból származik, és sok hallgatója volt?

    • Prudens said

      Felismertelek, drága testvérem! Emlékszem arra az esetre is, amikor megjelent egy újságíró, hogy a nagy magyar reneszánsz költőről beszélgessenek vele. És akkor Szabó Téged, aki egész életedet az ő munkásságának szentelted és nagyszerű teljesítményt mondhatsz magadénak, kiküldött és ő vartyogott a nagy reneszánsz költőről. Ő, aki legfeljebb másodrangú kis tehetségek mosodaszámláiról szokott firkálni. Ez fér bele ugyanis a szellemi horizontjába.
      Hogy miért tette ezt Veled, olyan egyszerű. Irígységből. Gyűlöl Téged, mert tehetséges kutató, karizmatikus előadó és (már bocsáss meg, hogy férfiként bókolok Neked) szép férfi vagy, aki nagy hatással vagy a nőkre.
      Neki meg ki jutott? Petrőczi (még a nevét is lopta!) Éva, akit a Teremtő egy muraközi ló testalkatával, egy magyar tarka marha intelligenciájával, egy grizzly medve bájával, egy tolvaj szarka és egy bagzó kandúr erkölcsével ruházott fel.
      Ne törődj vele, ki ez a szemét, hogy gondolj rá…

  3. Sanya said

    Aztán most döntse el valaki, hogy milyen szerepben aljasabb Szabnó András: barátként vagy ellenségként?

  4. Sissy said

    Én inkább ellenségnek választanám Szabót, mint barátnak. Ha ilyen barátom volna, ellenségre már nem volna szükségem, ahogy az angolok és a németek is mondják (wer András Szabó als Freund hat, braucht keine Feinde). Vagy ahogy a magyarok mondják: madarat tolláról, embert barátjáról lehet megismerni. Hát akkor inkább mondják rólam, hogy Szabó András ellensége vagyok, arra legalább büszke lehetek. De egy ilyen “kitüntető” barátságról inkább lemondok. Ez szó szerint kitüntető: kitüntet, megjelöl, azaz megbélyegez.

  5. tudományos kutató said

    Én is hallittam Szabóról több ilyen történetet. Nem írhatom meg az illető nevét, mert bár ő mesélte el nekem, nem hatalmazott fel, hogy továbbadjam. Legyen elég támpontnak annyi, hogy az ország legnagyobb könyvtárában történt, az illető szintén Eötvös kollégiumi társa volt Szabónak. Egymás mellett dolgoztak az említett könyvtárban.
    Írt róla egy aljas, mocskos, megsemmisítő kritikát. Ezen a szerkesztő, ismerve a körülményeket, annyira felháborodott, hogy megadta a lehetőséget az illetőnek a válaszra. Ezen a ponton különbözik a történet a többiről, Szabót leleplezték, még mielőtt tövig nyomta volna a kést egy barát hátába
    Az meg is írta,erre Szabó zavarba jött, mint egy tettében megakadályozott gyilkos és visszavonta megsemmisítő aljas förmedvényét.

    • Geneva said

      Ez nagyon jellemző Szabó Andrásra. Olyan, mint a gyáva kutya, hátulról sompolyog oda, és a harapás után gyorsan elinal, mintha nem ő lett volna. Sok barátját így csinálta ki, de úgy intézte, hogy mást gyanúsítsanak. Pl. Kulinnal is kirúgatott embereket, de amikor megérdezték, azt mondta, semmi köze hozzá, nem ő a dékán. Ő meg akarta akadályozni, csak nem tudta. Mindnyájan tudtuk, hogy Kulinnak ő adta a tippeket, neki meg Kulcsár-Szabó Ágnes. Pl. az egyik barátját, akivel még annak idején együtt kezdtek, levitte előbb félállásba, aztán úgy intézte, hogy ne kapjon órákat, végül felmondatott neki Kulinnal. Az illetőt mindenki ismeri, jó tanár volt, de útjában állt KSzÁgnesnek és HZ-nak. Át kellett fúrni a PIM-be, hogy a troll HZ-ból tanszékvezetőt csinálhassanak. Az az igazság, hogy azon a(z egyik) tanszéken, amit most HZ vezet, szakmailag mindenki előtte volt: a habilitált Nyilasy, a félreállított Kulin, a kirúgott R.R., de ha úgy vesszük, a két korszakban is otthonos Szász László inkább lehetett volna a Klasszikus és a Modern vezetője, mint HZ. Csak Török Lajos van mögötte, egyébként mindenkinek nagyobb és jelentősebb a munkássága nála. De Szabónak kellett ez a troll, ezért neki is megtette azt a szívességet, amit saját magának állandóan: mindenkit csöndesen eltakarított az útjából. R.R. kirúgása is ilyen csöndes tisztogatás volt – szabósan. A kutya se vette észre, hogy ő volt. És ő is ügyesen Kulinra terelte a gyanút.

      • Charlie said

        Vagyis Szabó egy igazi “paplanaláfingó”. Nem tudom, mért nem tetszik Mentalitásnak ez a szó, szerintem mély filozófiával ragadja meg Szabó András jellemének a lényegét. Elkövetni alattomban egy gazságot, és utána sunnyogni, sőt, másra kenni. Igazi dékáni formátum. Egy paplan alá fingó dékán. Ezt érdemli a református egyetem.

A szerkesztőség ezúton kijelenti, hogy a hozzászólások tartalmáért semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi, és előzetesen nem moderálja. A hozzászólások mindenkor a szerzőik véleményét tükrözik, amikkel a honlap szerkesztősége nem feltétlenül ért egyet. Mivel nem olvasunk el minden hozzászólást, kérjük az olvasókat, hogy jelezzék esetleges kifogásaikat. Ha azok megalapozottak, a kifogásolt tartalmat a hozzászólásokból eltávolítjuk.

 
Jhnnsclvn's blog

Fraud, forgery, nepotism, abuse at a Hungarian University

galferences

Just another WordPress.com site

karoligaspar

Just another WordPress.com site

Legatus123's Blog

Just another WordPress.com weblog

WordPress.com

WordPress.com is the best place for your personal blog or business site.

